Beleving

Ontwikkeling

Teambuilding

Ervaar de kracht van het samenspel

slagwerkgroep bovenkerk groen op website.png
Voorzijde Flyer Méér muziek in de klas i
Achterzijde Flyer Méér muziek in de klas

Samba

Muziek zit in iedereen! Samba is de Braziliaanse volksmuziek die iedereen in Brazilië kent. Ook Nederlanders kunnen swingen, je zal verbaasd staan hoe snel jouw groep met veel plezier samba kan spelen. Bij ons ontdek je niet alleen je eigen ritme, maar ontdek je vooral hoe te reageren op en te luisteren naar getrommelde vragen. Je werkt gezamenlijke toe naar een ritmisch samenspel. Tijdens de workshop leer je met jouw gezelschap de vrolijke basis van de warmbloedige Braziliaanse samba. We spelen op surdo's (lage grote trommels) en andere samba-instrumenten zoals de tambourim en de agago-bells. Deze bijzondere klanken vormen al heel gauw een verrassend en compleet muzikaal geheel!

Schoolproject

Slagwerkgroep Bovenkerk verzorgt workshops op basisscholen en op het Voortgezet Onderwijs. Uitgangspunt is dat iedereen mee kan doen. De projecten worden op maat gemaakt, in overleg met de school. Soms staat een project op zich, maar er kan ook een verbinding worden gemaakt met andere vakken zodat er een schoolbreed project ontstaat. Muziek maken is non-verbaal communiceren en creatief bezig zijn. Muziek ontwikkelt vele vaardigheden zoals: motoriek, samenwerken, luisteren en je aanpassen aan elkaar. Leerlingen ervaren nieuwe uitdagingen en talenten van zichzelf en van hun klasgenoten. Ervaar de kracht van het samenspel!